På denne siden finner dere presentasjoner av LARS’ samarbeidspartnere. LARS er veldig stolt av å ha disse med på laget for å kunne ta nytte av deres lange og brede erfaring fra sine respektive kompetanseområder. Disse erfaringene kommer våre medlemmer til gode ved en nær tilstedeværelse på sentrale og lokale arrangement, samt ved god informasjon på de respektive partneres websider og gode respons ved 1-1 henvendelser.
«Boots HomeCare er Bandasjist Apotek. Det vil si at vi er spesialister på utstyr til blant annet stomi, kateter, inkontinens og ernæring. Dette er varer du får på blå resept.
Du kan handle alle varer du trenger på homecare.no eller ved å ringe vårt kundesenter på tlf 23 37 66 00. Vi har spesialiserte Boots HomeCare apotek rundt om i landet. Finn ditt nærmeste HomeCare apotek her
Vi i Boots Homecare er ikke bare en leverandør av gode produkter. Vi har også distriktsansvarlige sykepleiere og produktspesialister som kan hjelpe deg uansett hvor du bor. Mange er i en sårbar situasjon når de først trenger produktene vi leverer. Derfor tilbyr vi hjemmebesøk. Vi kan tilpasse utstyr, demonstrere produkter og gi gode tips og råd. Vårt ønske er at du skal føle deg trygg på at du alltid får den hjelpen og de produktene akkurat du trenger.»
Coloplast Norge AS markedsfører og selger sykepleieartikler innen områdene stomi, kontinens og sårpleie. Coloplast utvikler produkter og tjenester som gjør hverdagen enklere for mennesker med personlige medisinske behov. Coloplast var de første i verden til å utvikle stomiposen i 1954. Vi var også de første til å utvikle et kateter som er helt klart til bruk; SpeediCath®. Tett samarbeid med brukere av våre produkter hjelper oss å lage løsninger tilpasset deres behov. Vi er et internasjonalt selskap med mer enn 12000 ansatte på verdensbasis.
Coloplast tilbyr informasjon gjennom vårt Assistanse magasin, e-post nyhetsbrev, i sosiale medier og på vår hjemmeside.
Coloplast Assistanse er et uforpliktende tilbud til brukere av stomi- eller kontinensprodukter. Vi ønsker å bidra til å gjøre det enklere å finne den løsningen eller kombinasjonen av produkter som er best for hver enkelt, og har 5 erfarne sykepleiere som gir produktveiledning og oppfølging på telefon.
Dersom du allerede mottar Assistanse magasinet i posten eller mottar e-post nyhetsbrev, er du registrert hos oss og vil fortsatt motta relevant informasjon som er tilpasset din situasjon. Ta gjerne kontakt på telefon 22 57 50 20 hverdager mellom kl. 9.00 – 16.00 eller www.coloplast.no/kontakt
Abonner på gratis Assistanse magasin her: www.coloplast.no/assistanse
Hollister Incorporated (Dansac and Hollister Norge) er et selvstendig, ansatteid selskap som utvikler, produserer og markedsfører helseprodukter og -tjenester over hele verden.
Hollister har arbeidet for helsepersonell og pasienter i mer enn 95 år ved å utgjøre en forskjell i livene til mennesker over hele verden.
Røttene til Hollister Incorporated daterer seg tilbake til 1921, da den 23 år gamle entreprenøren John Dickinson Schneider grunnla et lite trykkeriselskap i Chicago, som han kalte JDS Printer Craftsman.
I tiårene som fulgte utviklet John Schneiders selskap seg fra trykkeribransjen til industrien med medisinske produkter – og begynte å utvikle medisinske kvalitetsprodukter og tjenester under navnet Hollister. Tidlig på 1960-tallet kom en ansatt som hadde et familiemedlem med en stomi, til John Schneider med en idé om å utvikle stomiprodukter. Med dynamiske innovasjoner og kvalitetsprodukter revolusjonerte Hollister Incorporated stomipleie og leverte sårt tiltrengte løsninger for folk som hadde gjennomgått en stomioperasjon. I de påfølgende årene fortsatte Hollister å utvide sitt spekter av medisinske produkter og tjenester til å omfatte kontinenspleie, sårpleie og kritisk pleie.
John Schneider og kona hans, Minnie Schneider, skapte en sterk følelse av tilhørighet i selskapet. De bygget Hollister Incorporated på de underliggende prinsippene om personlig verdighet, integritet, service og forvaltning. Disse grunnleggende verdier og prinsipper danner fortsatt grunnlaget, og selskapets misjon er uendret: “…å hjelpe helsepersonell å levere bedre produkter og tjenester, og å gjøre livet mer givende og verdig for dem som bruker våre produkter.”
Her kan du lese mer om oss:
www.hollister.no/nb-no/continencecare
Informasjon om Wellspect
Wellspect er en del av Dentsply Sirona, verdens største produsent av dentale løsninger. Hva har kontinensutstyr med tenner å gjøre? Astra Tech jobbet innen både dental og sykepleieartikler, og da Dentsply International (i dag Dentsply Sirona) kjøpte Astra Tech, ble begge virksomheter en del av konsernet. Virksomheten med sykepleieartikler fikk navnet Wellspect. Vårt hovedkontor og produksjon ligger i Mölndal i Sverige, men vi er et globalt foretak med mer enn 1100 ansatte, kontorer i 18 land og forhandlere i hele verden.
Vi er opptatt av at du skal ha det bra
Mange av dere som bruker våre produkter og tjenester har problemer med blære eller tarm, forårsaket av ulike diagnoser. Blære- og tarmproblemer er en stor utfordring, spesielt hvis de hindrer deg i å ha et sosialt liv. Våre produkter og tjenester er utviklet sammen med dere, for å finne løsninger på problemene. For at dere skal få mer tid til å gjøre det dere liker å gjøre.
LoFric gjør kateterisering trygg.
Ikke alle hydrofile katetre er like, det kan være betydelige forskjeller i kvalitet og brukervennlighet. Alle LoFric katetre har den patenterte Urotonic ™ Surface Technology. Det inneholder en saltoppløsning med en konsentrasjon som ligner på urin. Dette gjør katetrets overflatebelegg i balanse med kroppen (dvs. isotonisk med urin). Som et resultat holder kateteroverflaten seg glatt både når du setter katetret inn og trekker det ut, og reduserer risikoen for urinveisinfeksjoner, blødninger og strikturer. Ettersom selvkateterisering ofte er en livslang terapi, må kateteret være egnet for langvarig bruk. LoFric katetre har blitt testet og dokumentert i nesten 40 år, lenger enn noe annet tilgjengelig hydrofilt kateter.
Du kan stole på oss.
Når du velger Wellspect får du mer enn bare produkter med høy kvalitet. Wellspect With You er vårt gode servicetilbud som gir deg svar og støtte, hele veien. Uansett om det er du som er bruker av produktene våre eller du trenger støtte for et familiemedlem, kan du få rask assistanse online eller over telefon, men også personlig. Wellspect har flere spesialister som er klare til å hjelpe deg med spørsmål om våre produkter og tjenester.
Tilgjengelig via telefon (815 59 118), e-post, på sosiale medier eller nettstedet vårt www.wellspect.no. På nettet kan du alltid bestille gratis prøver, lese om terapien og produktinformasjon, eller lese historier fra brukere over hele verden. Abonner gjerne på vår blogg https://blogg.wellspect.no der vi gir deg nye perspektiver, brukerhistorier, tips og informasjon om blære- og tarmproblemer.